איך בוחרים מאמן כושר אישי ?

מאמן כושר אישי מומלץ הוא האיש שבידיו תפקידו את גופכם ולכן עליו להיות ראוי לכך. לפניכם מספר פרמטרים עיקריים שיעזרו לכם לבחור את מאמן הכושר האישי הנכון, כלומר יענו על השאלה "איך בוחרים מאמן כושר אישי?"

 

פרמטר ראשון – מאמן כושר אישי עם תעודות מקצועיות

 

מדריך כושר אישי אינו עיסוק בפני עצמו אלא מבוסס על מקצוע קיים, למשל מדריך חדר כושר, מדריך כושר גופני וכו'. כיום אין דרישה חוקית ממאמני כושר אישיים לעבור קורס או הסמכה ספציפית –מה שמשאיר את בדיקת המקצועיות של המאמן בידיים שלכם

המשמעות היא שיש בראש ובראשונה לבדוק שלמאמן הכושר האישי תעודת רלוונטיות ממוסדות לימוד מוכרים, למשל מכון וינגייט, מכללת אוהלו וכו'. וכמובן שהסמכות נוספות והשתלמות בקורסים בתחומים רלוונטיים ומשיקים היא מבורכת החל מתזונה, דרך יציבה וכלה בקואצ'ינג..

לימודי המשך מאפשרים התאמה של האימון לאוכלוסיות שונות, למשל אנשים שמעוניינים לרדת במשקל, נשים בהיריון אח אחרי לידה, אנשים שסבלו בעבר מפציעות שספורט שונות, התאמה לענפים ספורטיביים תחרותיים שונים ועוד.

 איך בוחרים מאמן כושר אישי

פרמטר שני – מיקום האימון

מאמר כושר אישי איכותי הוא כזה שביכולתו לאמן אתכם במקומות שונים, למשל בביתכם, בפארק, בחדר הכושר ועוד. בחירת המיקום צריכה להיות שלכם ומאמן הכושר האישי צריך להיות מסוגל להתאים עצמו אליה, למשל מבחינת הציוד.

המיקום הוא אלמנט חשוב כי לרוב יש לו השפעה על מחיר האימון, למשל שימוש בחדר כושר מתבטא לרוב בתוספת מחיר. גם אימוני כושר בבית או במרחק רב מביתכם או מביתו המאמן יכולה להתגלם במחיר, למשל כאשר לוקחים בחשבון את עלות הנסיעות והזמן שהן צורכות.

 

פרמטר שלישי – יכולות אישיות

מאמן כושר אישי אמור בראש ובראשונה כמשתמע משמו להתאים את עצמו למתאמנים השונים – מה שאומר שעליו להיות בעל אישיות סתגלנית ויכולת תקשורת עם כל אחד באשר הוא. המשמעות היא שמומלץ לבחור במאמן כושר אישי שניחן באוזן קשבת, סבלנות ויכולות בינאישיות גבוהות.

חשוב לזכור שמאמן כושר אישי הוא האיש שאיתו תתייעצו בכל הנוגע לבריאות ולתזונה שלכם –  מה שאומר שעליו להיות גם איש שיחה מעולה ולא רק מקצועי בתחומו. רק השילוב בין רמות מקצועיות ואישיות גבוהות של המאמן יעשה את העבודה תרתי משמע – כך שבתחום הזה לא כדאי להתפשר.