כיצד לבחור מאמן כושר

כיצד לבחור מאמן כושר

הרבה אנשים שואפים להיכנס לכושר, להתחטב ולהתחיל לחיות אורח חיים בריא ומחליטים בעקבות כך לשכור מאמן כושר. זוהי החלטה מבורכת שברגע שהיא מתבצעת היא יכולה להעלות משמעותית את איכות החיים. יחד עם זאת, בחירה של מאמן כושר אינה דבר של מה בכך. מדובר באדם שהולך להיות אחראי בתקופה הקרובה על הכושר הגופני, הבריאות והרבה פעמים גם על הדיאטה שלכם, במידה והוא נותן גם ליווי תזונתי. לכן, חשוב שמאמן הכושר יענה על כמה קריטריונים ואם אתם בדיוק מחפשים לעצמכם מאמן או מאמנת, אתם יכולים להשתמש ברשימה הזו ולבדוק לפיה את מי שאתם שוקלים לשכור.

  • כימיה. כשזה נוגע לאימונים אישיים, הכול קם ונופל על כימיה בין המאמן למתאמן. גם אם למאמן יש המון תעודות והסמכות, גם אם קיבלתם עליו המלצות וגם אם הוא נראה מעולה וניכר כי הוא שומר על הכושר שלו, אם אין לכם כימיה אתם פשוט לא תצליחו להסתדר, האימון לא יזרום ובסופו של דבר אתם תהיו מתוסכלים. כשאתם בוחרים מאמן, וודאו שאתם והוא באותו ראש, שאתם משדרים על אותו הגל ושזה האדם שאתם רוצים לקבל ממנו טיפים על תזונה אחרי שתסיימו ביחד ריצה בפארק.
  • מחיר. כמו בכל דבר, לפני שאתם שוכרים מאמן, אתם צריכים לעשות סקר שוק וחשוב שתשכרו את שירותיו של מאמן שהוא מצד אחד מקצועי ומצד שני עומד בתקציב שלכם. אם תשכרו מאמן שלא תוכלו לשלם על שירותיו לאורך זמן, גם ייתכן שתכנסו מולו לחובות ואי נעימויות כלכליות וגם סביר להניח שתפסיקו את האימון אחרי כמה זמן מבלי להגיע לתוצאות משמעותיות.
  • זמינות. סביר להניח שאם תשכרו מאמן כושר בעל מוניטין, כבר יש לו מספר גדול של מתאמנים, בזמנים שונים של היום. לכן, וודאו שהמאמן שלכם זמין עבורכם לאימון בזמנים הנוחים שלכם. אתם יכולים להתפשר מעט, אבל אם יש זמנים שאתם יודעים שהם פשוט בלתי אפשריים או שיהיה לכם מאוד קשה להתאמן בהם, כדאי אולי למצוא מאמן אחר. אם למשל המאמן שבחרתם זמין רק בשעות הערב המאוחרות, כשאתם כבר אחרי יום עבודה וטיפול בילדים וכל מה שאתם רוצים זה להתקלח ולהימרח מול הטלוויזיה, ייתכן ויהיה לכם קשה לשכנע את עצמכם לצאת לאימון ואתם לא תחזיקו במשטר לאורך זמן.
  • הסמכות. חשוב לזכור כי לא כל אחד יכול להיות מאמן כושר. מאמן כושר הוא רק מי שמחזיק בידיו תעודות מגופים רלוונטיים כמו מכון וינגייט ואחרים והוא הוסמך באופן רשמי לקחת אחריות על גופם של אנשים אחרים ובקיא בנושאים כמו טיפול בשרירים כואבים, חימום לפני האימון וכמובן בניית תכנית אימונים מותאמת אישית. לשכור מאמן כושר אישי בחיפה או בתל אביב לא מוסמך תהיה חוסר אחריות מצדכם כלפי עצמכם ועלולה להעמיד אתכם בסכנות שונות.